ימי הולדת



אתם זוכרים פעם שיום הולדת היה עוגה, נרות, כיסא וכמה חברים? ההורים משקיענים הכינו חפש את המטמון, וזהו. כל כך פשוט. היום כבר יש מפעיל, ואטרקציות ותחרות של מי הכי יפה. אז די, מספיק. לכולנו הרי זה נמאס. המטרה של הבלוג היא להביא רעיונות קצת אחרים לימי הולדת. יותר פשוטים, יצירתיים ובעיקר לגמרי home made. מתכונים של עוגות, רעיונות לקישוט, להפעלות. אפשר לקחת אחד לאחד, אפשר לקבל השראה. המטרה -כמה שיותר זול, קל, נעים. להוריד את הרעש, להגביר את השמחה, את החברות.
והעיקר שיהיה במזל!

יום רביעי, 19 בדצמבר 2012

הרהורים על מגדר וימי הולדת

כל כך הרבה מתעסקים בהבדלים בין המגדרים, גם בימי ההולדת. מההנחה איזה פעילות תתאים לאיזה מגדר ועד למה שמים למי בשקיות ההפתעה.אני חושבת שיום הולדת זה עוד אחד מהמקומות הנהדרים לאתגר את העניין הזה.
כמה הזדמנויות יש לבנים לשים לק? מישהו שואל אותם בכלל אם הם רוצים או לא?
יום הולדת, בתור פעילות חריגה ולא יומיומית יכולה לתת הזדמנות להתנסויות כאלה. כמו שפורים הוא זמן מעולה לשחק את המגדר השני, ככה גם יום הולדת יכול להיות זמן כזה. לקים, תחפושות, ריקודים, מסיבת פיג'מות, יצירה ובאותו הזמן גם פעילויות פיסיות כמו בניה, הרכבה (יש לנו חברים שהכינו בתור פעילות יום ההולדת סולם חבלים), ריצות, ספורט ועוד.

הגיע הזמן לזנוח סופית את ההנחה שבנים אוהבים דברים אחרים מבנות, שבנים שונים מבנות, שבנות דומות לבנות אחרות, שכל הבנים הם אותו הדבר וכו'...




2 תגובות:

  1. מצטרףת לגל השמח שלך, רותי, ורוצה לשים דגש גם על ימי ההלדת של המבוגרות/ים. לא רק בגיל 7 אפשר לנפץ נורמות מגדריות, גם בגיל 47 או 74 אפשר וצריך ורצוי לנצל את זה שלאחריםות יותר חשוב לא לדכא אותנו ביום הזה ולמתוח את הגבולות כמה שאפשר. ביום ההלדת שהיה לי לאחרונה (39) לבשתי חצאית לבנה קצרה ועניבה, אכלתי עוגה טבעונית מא-מ-מת וכרגיל דיברתי בלשון נקבה וזכר במעורבב. אמנם זה קורה לי לא רק בימי הלדת, אבל ביום הזה אני מאמץת מדיניות של אפס סובלנות לביקורת כלפי!

    השבמחק